• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Omega C 2.5V6 - chvění ve vyšších rychlostech
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Kraťas
Wednesday 02 April 2008 - 10:50:34 Citovat
Host
Zdravím pánové, už nějakou dobu mě trápí jeden problém nebo možná "problém" - ve vyšších rychlostech, přesněji nad 130 km/h (dle tachometru) se mi jemně rozvibrovává auto. Vibrace začínají být cítit na sedačce, potom přecházejí i do volantu (z toho by mi vycházela zadní náprava, nebo něco s ní spojeného - kardan, diferák, převodovka...). V současné době není to chvění nijak silné, v momentě kdy najedete na horší povrch (panely na D1 apod.), přestane být patrné.
Pneumatiky a disky bych asi jako viníky vyloučil - kola jsou vyvážená, při roztočení na vyvažovačce viditelně nehází, pneumatiky jsou sjeté rovnoměrně, bez viditelných boulí nebo poskákání od tlumičů. Navíc se mi tento problém projevil jak na letních gumách a discích (Firestone Firehawk 225/55/16 + originál Opel elektrony), tak na zimních (Nokian WR1 205/65/15 + plecháče). V obou případech se jednalo o nové pneu.
Čepy se zdají být také OK, na přední nápravě je trochu vymačkané uložení ramen, ale není to nic katastrofálního. Na kardanu se nezdají být nějaké závažné vůle a tlumiče by taky ještě neměly být na odpis - podle testu na vibračce mají všechny životnost cca 70% (s drobnými vzájemnými rozdíly v řádu jednotek).
S daným problémem zápasím už nějakou dobu (a něco podobného jsem řešil i na své předchozí Omeze B 2.5TD). Symptomy jsou pořád víceméně stejné - problém nastává ve vyšších rychlostech (130 - 140 km/h) s různou intenzitou (od sotva znatelného chvění po vibrace do volantu). Občas mám také pocit, že vibrace zesilují při zátěži a polevují při povolení - typický příklad: dálnice, tempomat na 140 km/h; vyjíždím kopec - motor víc zabere aby udržel rychlost, přehoupnu se přes vrchol na rovinu nebo do klesání - zátěž se zmírní, chvění také.
Aby bylo vše ještě zajímavější, ty vibrace se neprojevují stále, ale jen v určitých časových obdobích a s různou intenzitou. Pokud jsem mohl vypozorovat (a vím, že to co teď napíšu bude asi znít idiotsky) problémy jakoby nastávaly (nebo mizely) po manipulaci s koly - demontáž kvůli práci na brzdách, přezouvání apod. Jakoby si prostě občas disky špatně "sedly" - ale je něco takového vůbec možné? Šrouby drží dobře - to je vždy první věc, kterou kontroluji.
Poslední dobou také začínám pozorovat mírné cukání při intenzivnějším brzdění - kotouče už asi nebudou v ideálním stavu, ale toto začalo před pár dny, takže tohle za tím mým výše popsaným problémem asi nebude.
Na začátku píšu, že se jedná spíš o "problém" než problém - ono to není nic až tak zásadního, co by znemožňovalo jízdu, ale pokud v autě sedíte každý den a najezdíte nemálo kilometrů i po dálnici, začne Vám to být po chvíli nepříjemné. A navíc nemám rád záhady __; Vím, že se tu už podobné věci probíraly, ale myslím si, že ještě ne v této specifické podobě, na kteou se ptám. Budu rád za každý návrh nebo zkušenost, které by pomohly se této nepříjemnosti zbavit.
Jen pro upřesnění - auto je benzínová Omega C 2.5V6 ve výbavě Elegance s automatickou převodovkou, vyrobená na podzim 1999 (asi jedna z prvních po faceliftu). Najeto cca 240.000 km, z toho cca 70.000 km mám od léta 2006 (od té doby mi říká pane) na svědomí já.
Předem děkuji za všechny podněty.
Lhex
Wednesday 02 April 2008 - 12:23:04 Citovat
Host
Babo raď! Já bych přecejen skusil udělat čepy a silenty předních ramen tady to krásně píše Yper:

Odkaz

nevyjde to ani draho, u omegy je to podobný, taky vyměnit ty gumy na stabilizátoru a pak by se vidělo..

(v každém autě vznikají vlastně vibrace pořád - musí se tlumit, vyvažovat a když to rezonuje jen při určité rychlosti je to v ... - špatně se to hledá. )
mates
Wednesday 02 April 2008 - 13:44:48 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Nevím....školy nemám...to by chtělo "cítit"...ale hledal bych asi příčinu na kardanu, když to dělá v záběru...

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
walto
Wednesday 02 April 2008 - 20:55:37 Citovat
Host
Ja som mal na svojich Omegach podobne "problemy". Prejavovali sa obdobne ako sa tu popisuje. Teraz mam OC26Car.
Ad vibracie od sedacky po volant:
Spekulovali nad tym rozni clovekovia. Nakoniec som vliezol pod auto na zdvihaku a zvislo pomykal kardanom pri stredovom lozisku. Bola tam asi 3 mm vola. Nechal som vymenit lozisko aj s pruznym ulozenim (lozisku nic nebolo - gumove ulozenie v pr.eli a da sa kupit samostatne) a od vtedy je po probleme.
Ad vibracie od prednych kolies pri brzdeni:
Zhodil som strmene, ocistil a premazal vodiace capy a tiez je po probleme.
Vyskusaj a daj vediet ako si dopadol.
Tomin
Thursday 03 April 2008 - 14:08:18 Citovat
Host
To lozisko na kardance bude asi na Omegach klasika. Walto to tvrdi a ja se k nemu priklanim.
Mel jsem stejny "problem" na prvni Omeze a mam to i na druhe. Zkusil jsem vymenit hardyspojku mezi skrini a kardanem, ale tim to nebylo.
Pak jsem se docetl tady od Walta jeho poznatky a chystam se na ten "domecek" taky.
Me to teda dela jen pri mensich rychlostech a hlavne bez zaberu - ustalena rychlost 50 je nejhorsi.
Stopro jsem vysledoval ze na to ma vliv teplota.
Kdyz parkuju v garazi (tepla) tak to rano skoro necitim. Kdyz venku a mrzne, pak mi prvnich par set metru vibruje pr...el.
walto
Thursday 03 April 2008 - 20:52:47 Citovat
Host
Mne to robilo medzi 80 - 100. Zrejme to ovplyvnuje stupen vyvazenia kardanu a velkost vole ulozenia stredoveho loziska.
Asi sa kardan pri urcitych otackach rozkmita rezonancnou frekvenciou.
Tomin
Wednesday 23 April 2008 - 11:28:26 Citovat
Host
Tak Walto diky za nasmerovani. Delal to fakt ten domecek na kardance. Ted uz zadne huceni.
Pri zatahani za kardanku se nejaka nezdrava vule nedala poznat, nejak se to v tom domecku hybat ma a taky se to proste nejak hybalo. Ale asi moc volne
Kdyz se vyndal, stredova dira nebyla v prostredku, ale vyosena, takze to uz ukazovalo na to, ze ma hoch neco za sebou.

Stal asi 600. Muj automechanik vzdycky na me "a co chces, horsi za XXX, nebo lepsiho vyrobce za YYY". Takze jsem v tom za 600, ale za to ticho to stoji. _;
freez
Wednesday 23 April 2008 - 12:31:31 Citovat
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition
Uživatel #316
Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24
Příspěvků: 1620
Tomin: kolik stojí ten XXX když tedy ten YYY je za 600,- a navíc kolikrát to budeš za život OB měnit ? je lepší si vzít lepší YYY !!(a)

Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub
Tomin
Wednesday 23 April 2008 - 12:58:17 Citovat
Host
Jasne, neznam ty vyrobce a tak se ridim podle jeho nazoru.
A vetsinou jsem v tom za to vyssi YYY.
Ten domecek tusim rikal 400 proti 600. Horsi uz to bylo u komplet spojky.
walto
Wednesday 23 April 2008 - 20:35:44 Citovat
Host
Tomin, mam radost, ze si problemik odstranil. Bodaj by sa to takto lahko dalo vzdy.
Nevie niekto z Vas ako dopadol s podobnym problemom Kratas?

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1439 sec,0.1072 z toho dotazů.