• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra převodovka
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Výměna převodovky
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Hans237
Tuesday 04 September 2007 - 15:12:38 Citovat
Host
Zdravím všecny Opláky, jsem nucen řešit výměnu převodovky u Astry X16XEL. Původní převodovka má označení A14171F15C355 či-li typ F15 s poměrem stálého převodu 3,55.Nová (jetá) je také z 16V ale s označením A26261W418 či-li bez označení typu a s poměrem stálého převodu 4,18. Poradí mi někdo zda lze výměnu uskutečnit ? Díky.
KopA
Tuesday 04 September 2007 - 18:51:26 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Dobra takze se jedna o pozdni Astru F r.v. nekdy '97 podle prevodovky.

Ta prevodovka co tam chces dat je z roku '96.
Tedy starsi nez mas a zrejme bude i vic opotrebena (ale nemusi byt).
Je nutne menit celou prevodovku?
Nestacilo (neslo) by stavajici opravit?

Typ prevodovky je nahore v mistech kde vstupuje tahlo od radici paky do prevodovky je to F?? obrovskym pismem primo na skrini a neni to vyrazeny ale primo z formy a vetsinou to neni videt protoze tam je vrstva mastne spiny. Zkus se na to podivat co je to presne za typ. Pak se da rict vic treba k jakejm motorum se to davalo a jakej to ma prevod.

Problem je v tom ze prevodovky vyrobene do roku 98 nemuseji mit v cisle uveden typ (ja vim taky jsem se divil ze to tam mas kdyz ta tvoje ma byt z roku 97 - holt Opel).

Vzhledem k vyrobnimu zavodu pada vina na prevodovky F10, F13, F15 ale jedno je jisty zatimco ted mas v aute kratkou prevodku tak tahle je dlouha.

Z toho prevodu bych to videl na F10 nebo F13 ktery se davali k 1.4 motorum jako C14NZ, C14SE, X14NZ a X14XE (vsimni si ze krom X14XE maj ty motory mensi kompresni pomer nez tvuj a to od 9 do 10 tvuj ma az 11.5). Tyhle dablove tocili jak blazen a treba C14SE co jsem mel moznost s nim v Astre F jet ma myslim 66kW (X16XEL myslim 75kW to je co - rozdil jen 9kW) a s tim autem to hejbalo fakt pekne.

K X16XEL se davaly jen kratky F15 s 3.55 a 3.74.

Nevim presne jestli ten pomer je na prvni nebo na posledni rychlost kazdopadne se to musi jeste nasobit pomerem diferencialu. Jak vidis rozdil neni tak velkej (0.63 to je neco pres pul otacky motoru navic). To co mas jako rozdil nemaj auta ani na 6ku to bejva tak 1.0 nebo u nakyho 8smi valce 0.80.

Takze myslim ze auto by s tim jezdilo vpohode akorat to nepojede 180 ale jenom 160 (to je jen priklad) a nevydrzela by tak dlouho protoze ten motor ma k ty prevodovce vetsi kroutak nez by mel mit. Musel bys taky driv radit.

Kde by ale mohl byt problem je technicka kdyby byl nekdo snazivej a kontroloval taky typ prevodovky.

Osobne bych se snazil opravit to co mam to je muj nazor.

Prosim ostatni ze to co tady pisu plati pouze pro astru F pro jiny auta to muze byt jinak. (kombinace prevodovka/motor apod.)

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
KopA
Tuesday 04 September 2007 - 18:58:47 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Super vec je tohle Odkaz pokud znate pomery prevodovych stupnu, diferencialu a velikost kol.

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
Hujer
Wednesday 05 September 2007 - 01:12:10 Citovat
Host
Já tu výměnu nedoporučuji, protože budeš zbytečně vytáčet motor pro dosažení určité rychlosti. Názorný příklad: se svou současnou převodovkou pojedeš po dálnici na 5. rychlost 130km/hod dejme tomu při otáčkách 3500x1/min. S tou novou pak to vychází na víc než 4100 otáček. Co z toho vyplývá? Posun mimo optimální kroutící moment, vyšší spotřeba atd.
Pokud nechceš jezdit závody do vrchu, tak se tý výměně vyhni.
Hans237
Wednesday 05 September 2007 - 17:14:03 Citovat
Host
Tak jste mě pánové vůbec nepotěšili, ale stejně vám díky za ochotu. Ještě nevím co budu dělat. Je to moje v pořadí třetí Astra, mám jí třetí týden a můžu vám říct, že to nebyla dobrá koupě. Asi dostane tu delší převodovku a půjde z baráku. Zatím oběma ještě jednou díky a přivítám další názory.
Hujer
Wednesday 05 September 2007 - 17:49:47 Citovat
Host
Ještě malá oprava. Čím má převodovka větší stálý převod, tím je "kratší." Takže chceš dát do auta nikoli "delší", ale "kratší" převodovku.
Ta kterou tam chceš dát je pravděpodobně z nějakého slabšího motoru.
Hans237
Wednesday 05 September 2007 - 18:51:40 Citovat
Host
Hujere pěkně mě mateš ! Chci slyšet jasnou odpověď ! Takže po tvojí opravě z toho logicky usuzuji, že to pojede zas o něco lépe ?
Anonymní
Wednesday 05 September 2007 - 19:12:51 Citovat
Host
Hans237 napsal ...

Hujere pěkně mě mateš ! Chci slyšet jasnou odpověď ! Takže po tvojí opravě z toho logicky usuzuji, že to pojede zas o něco lépe ?

Ne, logické je jen to, co jsem napsal. K danému motoru, jeho PRŮBĚHU kroutícího momentu a PRŮBEHU výkonu výrobce optimalizuje odstupňování převodovky. Pro pochopení je dobré si najít tzv. pilový diagram převodovky pro co nejširší spektrum pouřití automobilu. ( Zatížení, dálnice, město, rozjíždění, jízda do kopce, četnost řazení, přívěs a co já vím co ještě.
Tím, že převodovku vyměníš, posuneš charakteristiku soustrojí motor - převodovka někam jinam. Krátká převodovka je vlastně pro motor "lehčí" takže snáz půjde do otáček, tzn. že se zlepší akcelerace a bude mít motor např na 5 rychlost větší stoupavost.
Ale to je jen teorie. Pokud nepoužiješ cíleně odstupňovanou převodovku, nemůžeš nic zlepšit, ale spíš zhoršit.
Například když pojedeš po dálnici, obvykle na 5tku povolenou rychlostí 130 km/hod měly by být otáčky motoru lehce vyšší, než je maximální kroutící moment motoru. Pak to pracuje tak, že když se dostaneš na dálnici na kopec, klesnou ti otáčky motoru, tím se ale dostanou do oblasti max. kroutícího momentu a jedeš dál, aniž bys musel řadit. Pokud bys vyměnil převodovku, múže se ti stát žr v popsaném případě budeš s otéčkami motoru pod mx. krouťákem a to tě donutí při jízdě do kopce podřadit.
A takových aspektů je celá řada.
Takže pokud nepotřebuješ vůz naladit na určitou trať, nebo nejezdíš s vlekem naloženým uklím na chatu do Alp, hledej převodovku, která tam patři a nelaboruj.
V tvém případě se zdá, že rozdíl mezi převodovkami je příliš velký.
Úmyslně píšu slovo "zdá se", protože by samozřejmě bylo nutné znát nejen stálý převod, ale i jednotlivé převodové stupně.
Hans237
Wednesday 05 September 2007 - 21:49:32 Citovat
Host
Pro přesnost uvedu jednotlivé převody u obou převodovek. Převodovka stávající (vadná) typ F15 dle v.č.
F15CR
1. 3,727
2. 2,136
3. 1,323
4. 1,121
5. 0,892
R 3,308
Převodovka k výměně bez označení typu snad F13 nebo F10/5
F10/5
1. 3,545
2. 1,957
3. 1,303
4. 0,892
5. 0,707
R 3,308 / 3,182*

F13WR (MTA)
B21321-
3,727
1,960
1,303
0,946
0,761
3,308

V každém případě je mi jasné, že ideální stav je nahradit originál originálem, ale než jsem začal studovat převodovky detailněji, tak mě na vrakáči ujistili, že tam půjde. A při představě popojíždění po Praze a okolí s podělanou převodovkou a hledání adekvátní náhrady jsem do toho šel. Jinak za demontáž, rozebrání a montáž zaplatíte u Opla okolo 9 000,- Kč + náhradní díly (bylo mi řečeno klidně i 40 000,- Kč). Nová 100 000,- a repasovaná okolo 80 000,-. Takže z vrakáče s polovičním počtem km než mám a za 3 500,- mi nepřijde až tak hrozný.

KopA
Thursday 06 September 2007 - 16:49:14 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Hans jak pises - dej to tam a prodej to, nema cenu se s tim prilis patlat.

Jen pro uplnost, kratka nebo dlouha jsem pouzil v souvislosti s razenim coz se take takto pouziva pri oznaceni prevodovek co ja vim. Nevim jestli to jde aplikovat na prevodovku jako celek jak psal Hujer ale mozna jo.
Je to vyznaceno v cisle prevododovky na 4 pozici od konce. C jako close ratio (kratka) a W jako wide ratio (dlouha). Jde o to jak casto je treba radit u kratke je razeni castejsi protoze ji maji vetsinou "sportovni vozy". Dlouhy prevodovky maj na ozubenych kolech jednotlivych stupnu bezne u opla o 2 zuby vic nebo min (dle umisteni) - v tom to cely vezi.
Vymenou kratkych prevodu jde i z kratke prevodovky udelat dlouha ale ty rozdily jsou podle me nicotny. Projevi se to asi fakt jen na maximalce (jestli jeste jinde tak to tezko nekdo podle svezeni pozna).

[ Upraveno Thursday 06 September 2007 - 16:58:31 ]

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1447 sec,0.1137 z toho dotazů.