• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Přezout už na letní/zimní pneu? kdy , jak a proč přezout. Debata , názory , atd.....
Přejít na stranu  1 2 3 4 5 6 [7] 8
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
iopkek
Tuesday 20 March 2007 - 12:24:10 Citovat
Host
Yper napsal ...

Sorry ROBe, ale zimní pneu používaná v létě jízdní vlastnosti neztrácí, protože její vlastnost je taková, že se umí lépe zahřát než letní guma.
Takže čím je pneumatika teplejší, tím má lepší přilnavost k vozovce, což se o letních gumách na vozovnách pod 7°C nedá říci!
Akorát se více a rychleji sjíždí, protože hmota je obecně měkčí než u letních pneumatik.


BAŤ ! _;
lhex
Tuesday 20 March 2007 - 14:34:05 Citovat
Host
Autoidnes:

poslední věta:"Ale na mokré letní silnici řidiči se zimními pneumatikami musí být přesto ostražitější."
lhex
Tuesday 20 March 2007 - 14:36:00 Citovat
Host
Odkaz

pardon, nějak to neumím vložit
stavik
Tuesday 20 March 2007 - 15:34:47 Citovat
Host
Dnes jsem jel do Zlina (tam a zpět asi 150km) a byl jsem rad, ze jsem jeste neprezul, i kdyz jsem se na to uz chystal. Cesty plne snehu, hlavne dopoledne kolem 9. Pak, ze jsou cestari pripraveni. U nas urci zaspali....
pepik
Tuesday 20 March 2007 - 16:13:33 Citovat
Host
Já se přezouvám pokažde když přijdu z venku domu.
stavik
Tuesday 20 March 2007 - 19:01:44 Citovat
Host
pepik napsal ...

Já se přezouvám pokažde když přijdu z venku domu.



Fakt?
pavel381
Tuesday 20 March 2007 - 20:10:53 Citovat
Uživatel #950
Registrován: Thursday 21 December 2006 - 17:48:19
Příspěvků: 117
tak pánové ráno jsem pomalu nevyjel ani z garáže u nás napadlo 30cm sněhu /jsem z Val.Meziříčí/ skoro jsem nedojel do pneuservisu a fofrem spátky na zimní / předevčírem jsem přezouval na letní/ mám dálkovou cestu a nerad bych se někde vymáznul .teď už čekám na opravdové jaro!!!!!
Yper
Tuesday 20 March 2007 - 21:45:13 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 ihex: v tom článku hovoří jednou tak a jindy zase jinak v pouhém rozdílu dvou či tří spodních odstavců. Staré zimní gumy - nové zimní gumy a bla bla bla.
Údaje pro tyhle články novinářům většinou dodává gumárensko obchodní lobby. Žádný novinář není génius na techniku - jsou to jen slovní ekvilibristé. Dokážou vsugerovat čténářské obci i naprosté nesmysle. Každý takový článek je pak malou domů od vydavatele za každé slovo a pak malá domů od výrobce či prodejce. Až je bude platit ministerstvo dopravy, tak se pravdě budou přibližovat trochu víc!
Tou kritikou jsem ale nemyslel našeho Vodníčka, bo ten píše hlavně o výsledcí našich zemědělců (jen jestli nenapsal o těch tabletách pro krávy, co mají snižovat jejich prdy s metanem, jako jedním ze skleníkových plynů?! ?lola
Já jsem kdysi na zimních gumách jezdil i v létě! Jejich vzorek tedy šel rapidně dolů, ale na silnici díky jejich vyšší teplotě držely skvěle - zimní guma se od letní odlišuje složením směsi - má více změkčovadel, které zajistí, že i při mínusových teplotách je guma měká (alespoň jako letní v létě) a že se navíc víc zahřívá, přičemž jak bylo napsáno v jiných a skutečně odborných článcích a nikoliv v IDnes, tak ve skutečnosti ani tak nezáleží na tvaru vzorku a špuntech jako takových, ale na řásnění špuntů(lamelách), které se při styku s vozovkou deformují a třou o sebe a tak se zahřívají, přičemž pak sníh nezůstává ve vzorku.
Takže prvořadé je řásnění, pak složení směsi pneu a až na třetím místě pak samotný vzorek.

Plno řidičů má stále zafixováno, že když pneu nafoukne víc (zvlášť letní), tak je to pro jízdu sněhem to nejlepší. Chyba lávky, protože pneu pracuje na jiném principu, než fotbalistické kopačky, které mají také špunty! ?lola
Princip zahřívání zimní pneu je právě na jejím přesném předepsaném tlaku podle typu či druhu vozidla, což určuje výrobce auta podle jeho celkové váhy či zatížení náprav, aby byla dodržena správná deformace styčné plochy pneu s vozovkou. Deformace=tření lamel=zahřívání pneu!
Takže v létě třeba jezdím na R15" 205/60, kdy na cm2 mám nějaké zatížení, ale v zimě mám pneu jen 195/65 a zatížení na cm2 je mnohem větší (díky menší styčné ploše), což mi zajistí, že guma se hřeje jak má a jen tak neujedu z vozovky bokem.
Né vždy je totiž široká pneu tím pravým ořechovým. V létě ještě budiž, ale stejně bych si dával pozor na mokru, protože obecně mají široké pneumatiky a navíc s větším průměrem, mnohem menší plošné zatížení v důsledku velké styčné plochy s vozovkou a větší tendece k ustřelování či nedotáčivosti v zatáčkách!
To jsem ale už zabrousíl trochu víc od tématu.
?lola

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Anonymní
Tuesday 20 March 2007 - 22:45:40 Citovat
Host
Yper napsal ...

... ale stejně bych si dával pozor na mokru, protože obecně mají široké pneumatiky a navíc s větším průměrem, mnohem menší plošné zatížení v důsledku velké styčné plochy s vozovkou a větší tendece k ustřelování ....

A hlavně mají větší tendenci k aquaplaningu - to je to, z čeho by měl mít respekt i opatrný (nezaměňovat se slovem pomalý) řidič.
(aquaplaning = jev, při kterém dojde ke ztrátě kontaktu pneumatiky s vozovkou; pneumatika "uklouzne", jede po vrstvě vodního filmu, je to skoro jako jízda po ledu)
Martas
Wednesday 21 March 2007 - 06:33:52 Citovat
Host
Co sem porad motate vzorek, vzorek na zimni gume je vicemene podradny parametr, 85% vlastnosti zimni gumy je dana smesi, ktera ma tu vlastnost, ze si i pri nizkych teplotach zachova mekkost a prizpusobivost, tazke neztraci tolik adhezi jako letni ktera pri teplotach pod +10 stupnu zacina tvrdnou a pri zapornych teplotach je jiz opravdu tvrda (zkuste si nekdo kdo gumy na zimu zouvate z rafku pri mrazu tu gumu dat ven a zmacknout si jeji bok, uvidite, ze to "nejde"). nicmene bezne pouzivane zimni gumy jsou urceny pro jizdu na SILNICI a vzorek jak popisuje treba Yper tvoreny lamelkami samozrejme ma vliv na jizdu na mekkem povrchu ale rozhodne clovek nemuze cekat, ze tim ze ma na aute "obycejne" zimni gumy mu zaruci ze vyjede kopec na kterem je 10cm cerstve napadaneho snehu (o ujetem uz nema cenu se bavit vubec), proste zimni gumu dela smes a vzorek uz jen urcuje na co je ta guma stavena, vice "narezany" dezen sice bude mit malicko lepsi vlastnosti nez "spunty" ale to bude vykoupeno zivotnosti gumy.


Na jizdu ve snehu pripadne na ledu jsou specialni gumy se kterymi se vsak neda prilis jezdit na silnici a kdyz tak maji velmi malou zivotnost.

Prezitek typu "na co zimni gumy kdyz neni snih" je fajn stejne jako "driv jsme zimni gumy nepouzivali a take se jezdilo" je pekny, nicmene pak se clovek nemuze divit jako loni ridic s Favoritem u me pred barakem pote co mu auto v zatacce na suche silnici jelo rovne a on si rozstrelil predek o sloup a presne tohle me odpovedel na dotaz proc ma pri -8 na aute letni gumy.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 4 5 6 [7] 8  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1805 sec,0.1435 z toho dotazů.