• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Benzín 2.5 V6 automat - spotřeba, silné a slabé stránky motoru
Přejít na stranu  1 [2] 3 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Vodník
Thursday 02 March 2006 - 21:05:40 Citovat
Uživatel #327
Registrován: Sunday 20 March 2005 - 08:45:51
Příspěvků: 732
Rob2: souhlasím. Jen si nejsem jist tím "více paliva", atd... Více paliva tam poteče, když to budu více honit, tzn. to palivo tam budu chtít dostat. To, co píšeš, by se asi hodilo na ten druhý můj příklad užívání vyššího výkonu. V tom prvním případě lze spíše hovořit o vytvoření "výkonové rezervy", kterou využiješ, řekněme, na 5 % ujetých km. Takže by ti to např. snížilo životnost z 12 let o 7,2 měsíce, tedy na 11 let a 4 měsíce. Souhlasím i s tím, že výrobce má nástroje na zhodnocení a vybalancování konstrukce a designu celého auta, což je úžasně složité soustrojí, a jakýkoliv zásah do toho je riskantní, protože žádný řidič nemá ty prostředky, aby důsledky konstrukčního zásahu posoudil ze všech aspektů. Ale důvody, proč Opel snížil výkon motoru ve srovnání s BMW, mohou být opravdu velmi různé: konkurenční, politické, ale hlavně asi v závislosti na konstrukci karosérie, platformy, odpružení, tlumičů, cílové skupiny zákazníků (Omega je rodinný a ředitelský vůz, ne pro závodící hejsky - a řidiči BMW jsou snad ještě větší prasata než řidiči městských autobusů v Praze), celkové váhy vozu, dimenze brzd, emisí, chlazení, dynamiky přizpůsobené ženám a matkám a dětem, aj. A výrobci to musí všechno štymovat pro případ maximálního využívání maximálního výkonu, tvale, furt a ještě 20 % rezervy, to je princip předběžné opatrnosti. Když si ten výkon zvednu sám, musím mít na paměti, že to auto není stavěný na trvalou stoprocentní zátěž. Ale určo musí vydržet krátkodobé využití výkonové rezervy bez újmy na zdraví.
JOB
Thursday 02 March 2006 - 21:10:56 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Vodník ;ROB2 : A co když tam ta výkonová rezerva vznikla kvůli nárokům na emise.Já si myslím že kdyby automobilky měli v tomto směru volné ruce tak by se ty auta taky hejbali jinak.Ale odborník na motory nejsem je to jen úvaha

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Rob 2
Thursday 02 March 2006 - 21:38:11 Citovat
Host
Dovolím si Tě citovat a vysvětlím svoji reakci na Tvůj příspěvek: "....zvýší se stoupavost v kopcích, takže nemusíš tolik řadit, na dálnici třeba snáze udržíš i vyšší cestovní rychlost a jízda je plynulejší... " Abych dostál výše uvedenému, musím zvýšit výkon motoru. Buď mi postačí výrobcem nastavený max. výkon, nebo motoru "pomohu" technicky (jiný tvar vaček, jiné ventily, a 100+1 úprav mechanických), nebo přeprogramováním ŘJ. V tomto případě je základní změnou (byť ne vždy jedinou) množství paliva vstřikovaného do válců. A jsme zase u onoho: Větší množství paliva = větší množství ..... Pokud výrobcem naladěný motor na dálnici v kopci s bídou stačí na udržení např. 150km/h, a po chipu tam pojedu 170km/h, tak je to určitě příjemné pro mě, méně pozitivně to bude kvitovat motor. A to zejména na dálnici v dlouhých stoupáních. Nezlob se, ale já obecně moc příznivcem chip-tuningu nejsem, i když uznávám, že pokud jde o motor s dobrou spolehlivostí a potenc. rezervou výkonu, tak proč opatrně a s rozumem(!) ne. Správnost volby však bohužel ukáže až čas a ujeté km Tím ale rozhodně nenahlížím negativně na experimentátory. Díky třeba Felixi Wankelovi máme fantastický kus funkční techniky, který mě fascinuje.
Vodník
Thursday 02 March 2006 - 21:53:33 Citovat
Uživatel #327
Registrován: Sunday 20 March 2005 - 08:45:51
Příspěvků: 732
Rob 2: přiznám se, že uvažuju o chiptuningu právě proto, že u motoru 2,5 TD, jakkoliv se mi to auto moc líbí, mi chvílemi chybí ta výkonová rezerva. Nicméně, něco na tom je, co píšeš, to je jasný. Proto jsem to ještě neuskutečnil.
Rob 2
Thursday 02 March 2006 - 22:05:13 Citovat
Host
Vodník: Jo, mě chybí také. Když si ale představím možné problémy vyvstavší (to je slovo _s103 - je to vůbec ještě čeština ) díky navýšení výkonu, tak mě jímá hrůza &|
Vodník
Thursday 02 March 2006 - 22:07:18 Citovat
Uživatel #327
Registrován: Sunday 20 March 2005 - 08:45:51
Příspěvků: 732
Rob2: je to čeština - a správná!
vrgada
Friday 03 March 2006 - 07:09:42 Citovat
Host
ja nejsem priznivcem chiptuningu na zaklade uvahy, ze na 99 procent vyrobce vi co cini a asi se vetsinou snazi motor nastavit optimalne jak z hlediska vykonu tak zivotnosti. Ale ten motor je motor BMW a bavoracti inzenyri ho nastavili jinak nez u ADAMA, takze by to asi jit melo. Nejsem sice odbornik a je mozne, ze to neni stejny motor a opel zase usetril nakupem jine nekvalitnejsi a o par korun levnejsi hlavy, coz vykompenzoval degradaci vlastnosti motoru, ale netrapi mne to, protoze mam benzin a tam je zvyseni vykonu chipem zpravidla na hranici meritelnosti za sileny penize
mates
Friday 03 March 2006 - 10:59:13 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Kraťas: Měl jsem VecA 2,5 V6 v automatu, teď OmeBe v tom samým... Je jasné že VecA mazala líp, na asfaltu si někdy zahrabala i na dvojku. Papla okolo 11,5 - jenom po Brně, do Chorvatska jsem se v pohodě vešel do 8 litrů. OmeBe si bere po velkoměstě Brně 12,5 léto, 14,5 ty největší kosy v zimě, upozorňuji vše pouze 15 minutová cesta do hokny. Po dálnici do práglu jsem se dostal do 9 litrů, ale lehká noha.
Co se týče závad nic vážnýho, akorát únik kapaliny zpod víka olej. chladiče mezi hlavami válců, ale už je to lepší po přetěsnění... ymslím si, že jinak nějaká vážnější vrozené vady ten motor nemá, může se na něm posrat to co na všech ostatních, akorát je tam toho trochu víc, tím pádem trochu dražší (viz třeba ty vejfuky - teď mě čekaj) a ještě je na většinu věcí zprdele přístup.
Ale jestli můžu radit, kup si 3,0 MV6, ten motor k Omeze prostě patří, přeci jenom těch 1600 kg... ... asi to bude za pár let moje volba.

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
JardaB
Friday 03 March 2006 - 12:27:16 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Jj, 3.0 je akorat a ani s ni to neni zadnej drak. A koukam, ze to ani moc vic nezere (do tech 9l se na dalku da taky dostat).

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Buco
Friday 03 March 2006 - 12:32:06 Citovat
Host
mates napsal ...
Ale jestli můžu radit, kup si 3,0 MV6, ten motor k Omeze prostě patří, přeci jenom těch 1600 kg... ... asi to bude za pár let moje volba.


a na stare kolena nejaky zachovaly LOTUS _love

takto to planujem aj ja

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2005 sec,0.1597 z toho dotazů.