• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Benzín 2.5 V6 automat - spotřeba, silné a slabé stránky motoru
Přejít na stranu  [1] 2 3 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Kraťas
Wednesday 01 March 2006 - 09:27:10 Citovat
Host
Pánové, všiml jsem si, že je vás tu několik s 2.5 V6 v automatu, tak si dovolím od vás trochu vyzvídat. Moc by mě zajímalo, za kolik Omega B s touto motorizací a standardním 4-kvaltem automatem jezdí.
Já mám OB 2.5 TD s automatem a jsem z ní tak trochu nešťastný. Zjednodušeně řečeno – nejede a žere &| Nevalná pružnost a dynamika motoru je na jednu stranu bez pochyby daná tím, že 130 kobyl není na šestnáctimetrákové auto nic moc, o tom asi netřeba polemizovat. Na druhou stranu se na ztrátě již tak nevalného výkonu parně docela výrazně podepisuje převodovka – ztráta daná prokluzem na měniči je neoddiskutovatelný fakt a u motoru, který sám o sobě výkonem nepřekypuje, zapůsobí fatálně (2.5 TD s manuálem se až tak tristně zdaleka nejeví).
Neprotestoval bych, kdyby ten můj kočár při svých nevalných výkonnostních charakteristikách aspoň jezdil za rozumné peníze. Ono by to šlo, dokud jedu plynule a rozumně po dálnici nebo silnicích 1. třídy, kde je většinou zařazená zamčená čtyřka, pak se při rozumné jízdě dostávám někam k 8l/100 km (rekord byl 7,5), a to není zlé. Bohužel, nejezdím jen dálnice, dost najedu i po městě a horších silnicích a jakmile vjedu na okresky, do zatáček a kopců, kde se častěji řadí, šplhám okamžitě někam k 9-10 no a město je naprostá katastrofa, 12-13 l /100 km není problém. To už o moc větší spotřebu po městě nemá ani bráchova Audina, a to je to S8 s 330-tikoňovým osmiválcem 4.2 l. A ta jezdí trošku jinak než moje kamna na kolečkách
Zkrátka a jednoduše – nevadilo by mi, kdyby to auto jezdilo jak jezdí, jen kdyby tolik nechlastalo a zároveň bych neřekl slovo, kdyby žralo tak jak žere, ale odpovídajícím způsobem jezdilo. S ohledem na to, že Omega mi jinak vesměs vyhovuje a automatu se vzdát nechci, přemýšlel jsem o výměně těch mých turbokamen za benzínovou 2.5 V6. Problém je, že o tomto motoru mám informace pouze ze spojení s manuálem (jezdí prý za obdobné hodnoty jako teď jezdím já). Mám strach, co udělá se spotřebou automatická převodovka, která je pokud vím stejná, jako ta kterou mám ve 2.5 TD. Proto bych prosil o informaci, kolik si 2.5 V6 v automatu bere. Budu vděčný za pokud možno nezkreslené informace a reálnou spotřebu, jestli se vám jednou podařilo jet za 6, ale normálně jezdíte za 15 (nadsazuji), piště mi sem prosím tu druhou hodnotu Zároveň budu rád, pokud mi sdělíte nějaké slabiny/silné stránky tohoto motoru - mě osobně docela odrazují rozvody řemenem; i když je to dnes běžný jev, přece jen, řetěz je řetěz.
Zkuste mi ten můj nápad rozmluvit, nebo mě v něm naopak utvrdit Přemýšlel jsem i o 150-tikoňové 2.5 DTI s 5-tistupňovým automatem, ale o téhle kombinaci nejsem schopen se dozvědět nic, asi ji nikdo nemá nebo co
PepaMB
Wednesday 01 March 2006 - 09:45:53 Citovat
Host
Mam 2,5i kratce, predtim jsme meli 2,0 16V. U toho dvoulitru se projevuje to co pises - automat ten slabej motor dodela . Dvaapulka je na tom o poradny kus lip, jede to uz hezky. Spotreba je samozrejme hodne zavisla na stylu jizdy. Co jsem pocital, tak jedna plna nadrz projezdena jen po meste (a v zime) = 16l/100 km. Ale zase ted byla zena na otocku v Brne, tzn. cca 520 km po dalnici 140 km/h + 30 km mesto = 9,3 l/100. Problemy? Asi caste problemy s unikem oleje, ted me stalo pretesneni cca. 6 tis. Kc. No ale snad to chvili vydrzi. Jinam me napada snad jen takova blbost, ze to ma 2 vyfuky, az na konci se spoji do jednoho tlumice, tak doufam, ze mi to dlouho vydrzi a nezrezne to vsechno najednou, bylo by to asi drahy
vrgadaa
Wednesday 01 March 2006 - 10:32:19 Citovat
Host
2.5i manual/LPG, asi rozumny kompromis vykon/ruceni/spotreba,
ale pretesneni vik jsem nechal kvuli potecenemu motoru udelat pred rokem pri koupi, ted na podzim jsem nechaval delat rozvody (vsechno tisice u BS auto:-( a pri vymene rozvodu mne upozornili, ze svicky uz zase plavou v oleji, tak jsem jim rekl, ze to neni tak davno, co ty vika tesnili a jestli je to na reklamaci, tak prej ne, ze az tak moc utopeny nebyly, jen ze je to zapotrebi hlidat. Proste to neni jednoduchy malonakladovy motor, ty spotreby mohu potvrdit cca 15-16l plynu po meste, 10litru dalky (benzin tak o litr a pul min), ale uz jsem cetl reakce, kde s tim jezdi mnohem usporneji, nicmene mam pocit, ze to moc stahnout nejde, asi to neumim a navic silnejsi motor laka kv etsi akceleraci. Mozna u toho TD, coz je bavorak nastavit jinak ridici jednotku, pry u bavoraku stejny motor ma nastaveny vetsi vykon. A ja myslel ze ten hydroprokluz je jen pri urcitych rychlostech a pak se to mechanicky premosti?
JardaB
Wednesday 01 March 2006 - 11:18:39 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
No me jezdi 3litr po meste za 15-16 stylem "je mij edno kolik to sezere" ale v LPG, v benzinu to slo tak kolem 13l, pravda trosku jsem se snazil krotit
Svicky v oleji nejsou dobre, za par mesicu byly svicky v pr.eli...
Chce to najit nekoho, kdo ten servis bude delat poradne, pak to nemusi byt ani drahe - ja si to servisuju sam a jsem s kvalitou spokojen . Napr. komplet rozvodova sada stoji 4500 (SKF) a na pretesneni vik staci silikonovy tmel.
Jeste je problematicke cidlo na klice, asi takovy spotrebak ale s fatalnimi nasledky - bez nej to nejede, jinak se mi behem roku na motoru nic nepodelalo

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Kraťas
Wednesday 01 March 2006 - 11:40:52 Citovat
Host
vrgadaa: Kdybych chtěl jednoduchý malonákladový motor, nešel bych ani do 2.5 TD... A vlastně bych pak nešel ani do Omegy Jsem si dobře vědom toho, že každá sranda něco stojí, takže pokud mám úchylku na velká auta a chci se vozit v pohodlí (obojí splňuji ), počítám zároveň s tím, že to nebude zadarmo. Otázkou je samozřejmě nějaký limit - přece jen mé zdroje nejsou neomezené a ropný vrt také nevlastním &| Takže hledám rozumný kompromis... Bohužel, 2.5 TD žere a nejede, takže kompromis nic moc &|
Mimochodem 2.5 V6 opravdu funguje v permanentní olejové lázni? Taky docela síla... Holt všechno má své mouchy.
Ad nastavení řídící jednotky - TDS od BMW má pokud vím 140 koní, ale taky trochu jinou hlavu válců apod., přece jen ten motor není zcela identický do poslední součástky. Otázkou taky je, jak moc velký vliv by těch 10 kobylek navíc v reálu mělo... O výraznějším přečipování ŘJ jsem taky uvažoval, ale moc se mi tato varianta taky nezamlouvá - hlavně nevěřím tomu, že se takto nezkrátí životnost motoru
Ad prokluz na měniči AT - zjednodušeně a ne zcela přesně řečeno, k největším ztrátám dochází při nízkých převodových stupních. 1. a 2. kvalt jdou pokud vím stále přes měnič, u trojky a čtyřky dochází za určitých podmínek ke zmíněnému přemostění měniče (overdrive, lockAT, lockup....) a napojení "napřímo". U Omegy je tato funkce pokud vím řízená elektronikou, a to v závislosti na rychlosti.

JardaB: A ten třílitr máš v automatu nebo manuálu?
vrgada
Wednesday 01 March 2006 - 15:18:40 Citovat
Host
no ja si nestezuji, po predelani na lpg a po amortizaci prestavby to bude mit srovnatelnou spotrebu s trabantem ekvivalentni spotreby benzinu s temer desetinasobnym vykonem motoru a dvojnasobnou delkou auta
...
ale predtim jsem mel OA s temer shodnym objemem motoru a po deseti letech vyvoje je vysledkek ten, ze motor zere o 30 procent vice nez puvodni reseni navic temer nezavisle na stylu jizdy, u stare kdyz jsem se hodne snazil to slo i za 6 litru podle BC (tj 6,6 realne spotreby) a normalne tak 7-8l a ve meste do 12 litru. Desetilety pokrok vy vyvoji motoru si predstavuji jinak a to pomijim nesmyslnou nahradu retezu remenem s vymenou po intervalu 60tkm za cca 10 litru ve znackovem servise, predpokladejme zivotnost motoru cca 600tkm takze dalsich zbytecnych 100 000 Kc za nesmyslny a zbytecny ukon, jena by se pri vyrobe usetrilo par stokorun
m.a.x.i.m.u.s
Wednesday 01 March 2006 - 16:01:37 Citovat
Host
Mám taky 3,0 r.v.00 v AT a teď si to po městě vezme 15 a to nijak nešetřím. Pokud jedu mimo město a taky to nešetřím tak max 10 a za to svezení to určitě stojí _love
S 2,5 kterou jsem měl před touto se to nedá srovnat- byla "zdechlá" a žrala mi mimo město stejně a ve městě tak o 2 míň. Nevýhoda je teda v pojistce
Rob 2
Wednesday 01 March 2006 - 19:07:04 Citovat
Host
No vida, jak to Kraťas pěkně napsal. Ani se do něj nikdo nepustil. Ale já když napsal:"....TD nejede a žere", tak zde byly nesouhlasné hlasy ( ) Jo, také bych vyměnil motorizaci - zbytek mi vyhovuje. Jenom upřesním (už jsem také psal), že LOCKAT HDM konkr. u mého vozíku uzamyká při lehké noze na plynu při 75-ti km/h, a to jak při předvoleném "D-čku", tak při předvolené "3-ce".
Vodník
Thursday 02 March 2006 - 08:04:51 Citovat
Uživatel #327
Registrován: Sunday 20 March 2005 - 08:45:51
Příspěvků: 732
Kraťas: myslím si, že životnost motoru se nezkrátí jeho "přeprogamováním", ale špatným zacházením. Zvýšený výkon můžeš využít k lehčím rozjezdům, pomůže při plném zatížení auta, zvýší se stoupavost v kopcích, takže nemusíš tolik řadit, na dálnici třeba snáze udržíš i vyšší cestovní rychlost a jízda je plynulejší... to nemůže motoru ublížit. Někteří tu dokonce psali, že jim mírně klesla spotřeba, ačkoliv to není hlavním účelem přečipování. Anebo můžeš ten vyšší výkon dráždit, motor víc túrovat, přetáčet a hnát to do dvousetkilometrových rychlostí - taky sice lehčeji, ale pak ta životnost opravdu půjde dolů. A půjde dolů i bez chiptuningu.
Rob 2
Thursday 02 March 2006 - 20:28:07 Citovat
Host
Vodník: Dovolím si s Tebou nesouhlasit. Opakuji se už po x-té, tak ještě jednou: Větší množství paliva = větší objem spalných plynů = vyšší tlak a teplota = vyšší mechanické namáhání celého klikového mechanismu a dalších částí (hlava, těsnění) + vyšší mechanické i tepelné namáhání turba a zátěž i pro filtr pevných částic. Větší vzniklé teplo se také musí z motoru také odvést = nároky na chlazení. Výrobce asi nebyl úplný neodborník a výkon nastavil s ohledem na životnost, spolehlivost a určité emise. Netvrdím, že rozumné zvýšení výkonu se nutně musí projevit na rapidním zkrácení životnosti, ale rozhodně vliv má.
PS: Pro nesouhlasící: Nemyslíte, že každý výrobce se snaží překonat konkurenci vyšším výkonem, nižší spotřebou, spolehlivostí, ...... Tak proč tomu motoru "nenadělil" už sám. Že by čekal na tunery? A rádoby argument, že vyšší výkon měl výrobce schovaný jako další (dražší) verzi motoru do výroby, ten konkrétně u 2.5 TD jaksi moc neplatí. Pro velké šťouraly - motor v BMW není zcela identický. Klidně si to ověřte.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1455 sec,0.1123 z toho dotazů.