• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
X16XEL - je to dobrý motor?
Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Jiřik
Thursday 09 June 2011 - 20:55:35 Citovat
Host
Mám tady extra dlouhý vlákno o 16XEL, provozu a zvyšování výkonu.
Takže nesporný výhody:
-je mnohem tišší, než dvoulitr
-je velmi úsporný (dálka průměr. rychlostí 170km/h na tacho- 7,2l)-možná bych řekl nejúspornější benzíňák od Opelu
-to nové provedení s vertikální klapkou opravdu pěkně táhne (AG)
-mechanicky jednoduchý, není drahý vyměnit kroužky, gufera, zabrousit ventily
(úsporou na palivu na to ušetříš)
Nevýhody:
-mě zklamal Multec (řídící jednotka, prý Simtec je ještě horší)
-do 3tis. netáhne, což vadí ve městě při rozjzdech
- už bych ho nechtěl, mám rád, když to od 5tis. pořádně zabere
Suma sumárum:
Do Astry G opravdu dobrý motor pro cestovatele a ty, kterým stačí 75kW,
X18XE v žádném případě, buď tenhle, nebo dvoulitr. (když už problémy se Siemensem, tak ať to aspoň trochu jede)
Rendy
Monday 28 May 2012 - 22:26:50 Citovat
Host
Zdar všeci,mám takový problém i s mým autem,mám krasavce Opel Omegu 2.2.16V r.v.2002,ale mám již druhý problém s motorem a to:Auto jsem dovezl z Německa 9/2011.Po nějaké době jsem zjistil,že se mi ztrácí voda.Problém byl v hlavě motoru,prasklé těsnění.Oprava 14000 včetně rozvodů+pumpa,dělal mi to známý,tak proto taková cena.Vše klapalo jak má,až do dubna,kdy jsem zpozoroval ztrácení oleja.Na 1000 km asi 1.2litru.Navíc z výfuku jde při akceleraci hustej bílej dým.Mam nové LPG,auto se mi nechce dávat pryč,proto potřebuji poradit.Dle mých kamarádů žřejmě písní kroužky,ale jak a za kolik je vyměnit.Nebo můžu vyzkoučet i nějaký přípravek na utěsněná,nebo nějaký olej,prosím o radu??Už jsem zvažoval i výměnu motoru,je to jen otázka peněz.Proto než dojde k výměně motoru,prosím o radu každého,co moná udělat ještě před tímto a jestli někdo neví,jestli pasuje i do mého vozu 2.2 16V i motor 2.0 16 V v případě nákupu.Jo a ještě jedná prosba,dají se ty kroužky vyměnit i ze spodní části motoru,díky všem za odpověď
Colommbo
Monday 28 May 2012 - 22:31:31 Citovat
Uživatel #2374
Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05
Příspěvků: 1192
Proč ten dotaz opakuješ znova dokola a v jiném vlákně...? __;

W124 E320 Coupé - u mě dobrý
ondra
Tuesday 29 May 2012 - 01:50:14 Citovat
Host
Protože mu přeci hnedka nikdo neodpověděl, né? Což je zajímavé, protože tady "asi musí" vždy být tolik lidiček, kteří dokáží na kdeco bleskurychle odepsat a vyřešit každičký problém, aniž by někdy to auto vůbec viděli...
Jiřik
Wednesday 30 May 2012 - 20:25:48 Citovat
Host
Rendy,nevím, jestli u nějakého motoru jdou vyměňovat kroužky spodem, ještě jsem takový neviděl. Z Opelu jsem měl rozebraný C20XE a X16XEL a je to vždy klasika- sundat hlavu, vanu, povolit ojniční oka a vysunout písty horem ven.
Než bych toto dělal, zkus dát hustější olej, pokud by to žralo třeba 0,7l na tisíc tak to ještě jde akceptovat. Zkusil bych postupně vmíchávat do stávající náplně 15W-40 nebo 15W-50, pokud nezačnou klapat zdvihátka mohlo by to fungovat.
Zkontroluj odvzdušnění motoru, jestli je průchozí a možná ho vyveď mimo sání, pokud to hodně fouká. Taky by chtělo pořádně seřídit ten LPG, aby i při vetším zatížení pracovala lambda a nebylo to chudý (tím se to více zahřívá, trpí ventily a zvětšují se vůle v motoru)
Rendy
Saturday 02 June 2012 - 12:21:49 Citovat
Host
v pondělí jdu změřit tlaky,tak uvidím,už jsem z toho naprášky,ale nějaký peníze do ní budu muset strčit.Měl jsem již 3 omegy,nemůžu na ně nechat dopustit,ale s touhle mám pořád něco co se týče motoru,ale musí se to vychytat,mám jen obavy,že ten motor budu muset na podzim zase rozebrat,kdyby to byly jen ty kroužky,tak by se to dalo!Do nového motoru se mi moc nechce,člověk neví co kupuje a pak je to sázka do loterie.Každopádně ,vůbec se mi nechce věřit,že s tím motorem fakt něco je.Ale dým z výfuku jde při sešlápnutí plynu šedočerný,tak tam asi fakt bude nějaký problém,uvidíme,zatím díky moc,každá rada dobrá!!!!!!!!!!tak to budu sledovat,kolik si to toho oleje veme:Motor má fakt pěknej tah ,spotřeba na to LPG mám 10l.Dal jsem taky hustější olej a koupil jsem i dle doporučení i ten olej doctor,tak uvidíme!!



Díky,
Jiřik napsal ...

Rendy,nevím, jestli u nějakého motoru jdou vyměňovat kroužky spodem, ještě jsem takový neviděl. Z Opelu jsem měl rozebraný C20XE a X16XEL a je to vždy klasika- sundat hlavu, vanu, povolit ojniční oka a vysunout písty horem ven.
Než bych toto dělal, zkus dát hustější olej, pokud by to žralo třeba 0,7l na tisíc tak to ještě jde akceptovat. Zkusil bych postupně vmíchávat do stávající náplně 15W-40 nebo 15W-50, pokud nezačnou klapat zdvihátka mohlo by to fungovat.
Zkontroluj odvzdušnění motoru, jestli je průchozí a možná ho vyveď mimo sání, pokud to hodně fouká. Taky by chtělo pořádně seřídit ten LPG, aby i při vetším zatížení pracovala lambda a nebylo to chudý (tím se to více zahřívá, trpí ventily a zvětšují se vůle v motoru)

ciba
Saturday 02 June 2012 - 12:56:44 Citovat
xladas
Uživatel #2032
Registrován: Saturday 10 April 2010 - 19:25:36
Příspěvků: 594
ja bych pred tim nez bych vymenil olej a nalil tu srajdu na zlepseni udelal vyplach:)

Vauxhall Omega B sedan 2.5V6 1997(žába),
Opel Omega B combi 2.5TD na ND1997 (Čertík)
Diagnostika Opel a Ford Praha a okoli, kdyby nekdo chtel Mantzel box tak SZ...
Colommbo
Saturday 02 June 2012 - 12:58:13 Citovat
Uživatel #2374
Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05
Příspěvků: 1192
"olej doctor" podle mě nic moc nepřinese a "hustší" olej znamená s větší viskozitou ZA TEPLA - tedy ne 10W nebo 15W namísto 5W, ale hlavně 50 nebo i 60 namísto 40...

W124 E320 Coupé - u mě dobrý
Jiřik
Tuesday 05 June 2012 - 13:30:50 Citovat
Host
To jsem si také myslel, ale pokud olej nedosáhne provozní teploty, je lepší i ta spodní hodnota vyšší, navíc když vyměníš např. 10w-40 za 15w-40 je to znát i za tepla, nevím proč, ale je.
Martas
Tuesday 05 June 2012 - 14:19:53 Citovat
Host
Teoreticky je to jak pise Colommbo ale prakticky presne naopak.

Ta nizsi/vyssi spodni (zimni) hodnota znamena ze i nekde pred provozni teplotou je 15W oproti 10W hustsi ... Navic u spousty oleju je 40 max. 50 nejvyssi hodnota jaka se vyrabi a mezi nimi je rozdil minimalni a je znatelny az pri alespon provozni teplote (oleje s vyssi hornio hodotou jsou pro vysokoobratkove a vykonejsi motory).

Tedy pokud je spotreba oleje uz znatelna urcite pomuze misto 5W30 davat 10W40 a tak dale ... Koneckoncu uz se tu prakrat resilo, ze nekdo chtel autu udelat dobre a nalejt do motoru misto "polosyntetiky" "plnou syntetiku" a hrozne se divil ze najednou znatelne vzrostla spotreba oleje.

No o tom co je synteticky olej a co mineralni se dneska uz nema moc cenu vubec rozepisovat vyrobci umi opravdu hodne.

Oleje s vyssi horni hodnotou jsou pro rychlobezne a vice namahane motory.

[ Upraveno Tuesday 05 June 2012 - 15:44:22 ]

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1609 sec,0.1297 z toho dotazů.