• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Calibra :: CALIBRA :: Calibra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Calibra 4x4 trubo (c20let) vs Celica
Přejít na stranu  1 [2] 3 ... 15 16 17
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
aaa
Sunday 14 November 2010 - 02:28:37 Citovat
Host
Jiřik napsal ...

QPC blázen, ne? Za 150tisíc? Bude muset jít o 100dolů! Za tyhle prachy se dá sehnat skoro Tvoje oturbený "peklo!" (H 177kW OPC) no dobře, 206kW, dejme tomu. Stejně dávám přednost atmosféře, možná se jednou utkáme!
(to je hec, zatím jsem švorc, jen 110kW)



kam chodíš na tynesmyslné ceny?
Host
Sunday 14 November 2010 - 16:40:23 Citovat
Host
Jiřík: proc davas prednost atmosfere..?? ja myslim ze cena je odpovidajici
Jiřik
Sunday 14 November 2010 - 19:04:42 Citovat
Host
Na e- bay se daj sehnat Háčka v OPC pod deset tisíc euro. 150 tis za toto mi tedy připadá jednoznačně moc.
Jinak k té atmosféře: pokud tady řešíme tato auta, jde nám o jediné: o potěšení z jízdy. Výkonný atmosférický motor má specifikou vlastnost: nástup točivého momentu v horní polovině otáčkového spektra, který je, dá se říct tím markantnější, čím má motor vyšší litrový výkon. Tento kopanec je velice příjemná věc Další věc: pokud Ti to začne hrabat, s turbem se velice rychle dostaneš do pásma, kdy musíš odřadit výš, jinak to netáhne, u atmosféry je právě krouťák v horní polovině ot. mnohem vyrovnanější. Samozřejmě toto porovnání neplatí např. pro motory v Evu, nebo STi- tam je turbo tak velké, že tlačí i při otáčkách nad 5tis, zase se ale déle roztáčí. Jinak ale souhlasím s tím, že pro běžné "denní" ježdění je turbo mnohem výhodnější (mohutný nástup krouťáku od nějakých 2tis. ot) ale musí se zas nechat dochlazovat, vše má pro i proti.... Bylo by zajímavý porovnat třeba právě C20LET a X30XE v kastli Áčkové Vectry- zrychlení, spotřebu, hmotnost atd. Troufnu si odhadovat: s třílitrem lepší zrychlení 0-160, nižší spotřeba, horší chuť zatáčet, mnohem horší pružné zrychlení, lepší maximálka, hmotnost tak o 50-70kg vyšší (v případě že LET nemá 4x4 což má, tak stejně bude těžší). Rozhoduje však cena- ty motory v turbu jsou fakt drahý!
Martas
Monday 15 November 2010 - 11:28:24 Citovat
Host
Jiřik napsal ...

QPC blázen, ne? Za 150tisíc? Bude muset jít o 100dolů! Za tyhle prachy se dá sehnat skoro Tvoje oturbený "peklo!" (H 177kW OPC) no dobře, 206kW, dejme tomu. Stejně dávám přednost atmosféře, možná se jednou utkáme!
(to je hec, zatím jsem švorc, jen 110kW)


Calibra je proste Calibra a nesnese srovnani s Astrou H ani v provedeni OPC, stejne jako treba Skoda 100R/Felicia (kabrio), nebo Kadettt GSI. Je to proste neco uplne jinyho a to ze se da sehnat srot za 20 000 neznamena ze se pekna Calibra neda prodat za 150 000.
Jiřik
Monday 15 November 2010 - 14:24:35 Citovat
Host
Máš pravdu v tom, že právě to potěšení z jízdy často nezávisí na absolutních tabulkových hodnotách, např. zadní náhon je určitě jízdně zajímavější, ale poměr výkon/hmotnost/cena pro mě je pořád rozhodující , tzn. fyzika krát koeficient rodinné přijatelnosti (finance) ;
vrgadaa
Monday 15 November 2010 - 17:44:03 Citovat
Host
Mam zkusenosti se 147kW turbo v subaru a 147kW v dualramu z 3litrove ackove omegy. Hlasuji pro 3litr i presto, ze to legacy je o vterinu na stovku rychlejsi. To turbo sice tahne od 3000 skoro do 7000 jako raketa, ale motor nejede od volnobeznych otacek jako atmosfera. Tam bylo uplne jedno, co bylo zarazeno a to u subaru neplati, vicemene pod 2000 to za moc nastoji, kdezto 6valcovy 3litr spokojene bublal uz od 1000otacek. Prelozeno do praxe, u 3litra sla po rozjezdu na jednicku rovnou zaradit petka, kdezto se subaru se prakticky neda jezdit po meste na petku.
vrgadaa
Tuesday 16 November 2010 - 07:27:22 Citovat
Host
Odkaz
Odkaz
...
Jiřik
Tuesday 16 November 2010 - 08:24:18 Citovat
Host
Vrgado, pokud by to bylo takhle, tak to je naprosto zanedbatelná "nevýhoda" daná pouze tím, že jde o čtyřválec pravděpodobně bez vyvažovacích hřídelí.
Nemohu s tím ale souhlasit. Je velmi pravděpodobné, že krouťák nad 5tis. otáček výrazně ubývá- možná při prvním, nebo II rychl. stupni to není tolik cítit, ale za III. nebo IV. už by to mělo být dost znát.
Pokud to má tak odhaduji 250-270 Nm při zhruba 3500 ot., je jasné, že za hranicí max. výkonu (ta je odhaduji mezi 5600-6000 ot. křivka krouťáku padá dolů. Pokud by to tak nebylo tak 250Nm při např. 6800 ot. by vycházelo na nějakých 250koní, možná i víc. Takže fyzikálně není možné, aby mohutný turbokrouťák byl v celém pásmu neměnný, to je jen Tvůj pocit.
I tak to ale určitě jede hodně dobře, hlavně to pružné zrychlení, když jedeš např. na čtyřku 70km/h a šlápneš na to- to asi nemá chybu.
vrgadaa
Tuesday 16 November 2010 - 18:07:41 Citovat
Host
nekolikrat jsem marne zkousle najit krivky turbo motoru legacy gt (liberty rs), protoze jsem je chtel porovnat s 3litrvoym dualramem-ty na webu jsou. Proste muj pocit je, ze s velkoobjemovou atmosferou se jezdi prijemneji
vrgadaa
Tuesday 16 November 2010 - 18:46:05 Citovat
Host
tak nasel alespon toto:
...
Odkaz
...
Vypada to, ze japonska verze liberty rs mela o 20koni vice mez evropska legacy gt. Porovnani RS a GT tamtez (http://www.decal-co.com/out-flat/variation-e.html) Obrazek je maly, kdyz tak si ho zvetsete (turbomotoru se tyka prava cast), ale i tak presne ilustruje o cem mluvim. Pod 2000 otacek to moc nejede (nejde zaradit 5ka ve meste). Ve 3000 se to probere, momentova krivka je pak rovna az k 6000, takze to tahne linearne jak stihacka (to je to zatlaceni do sedacky) a vykon stoupa az k 7000 otacek. Tj. mezi 3000-6000 otackami je to neuveritelne delo a to jeste umocnene pocitova svistem turbiny
...
a tady je 3litrova atmosfera
Odkaz
...
je tam toho vic (http://senator-monza.de/?MTPElERNZyMy0DRJ10UNZCM1QTPElURNNlJ3QDf0DRJRUTmMTjM9EkUBBVT)
...
A je videt, ze ten 3litr ma 200Nm uz na 1000ot/min a pod tuto hodnotu to neklesne do omezovace apokud se pustite do lusteni pidiobrazku z liberty RS, tak stejny moment ma liberty az na dvojnasobnych otackach a na tech 1000ot/min jen 140Nm (legacy bude o 10 procent horsi). A i kdyz to nevypada na takovy rozdil, tak neco jineho je, kdyz v techto otackach bubla velkoobjemova atmosfera v 6 valci anebo 4valec s neroztocenym turbem-proste ten motor se pod 2000otacek trapi. kdezto omeze to opravdu nevadilo.
...
Subaruje zprevodovano na mensi rychlost, takze bude mit mensi maximalku ale tu stovku da rychleji-jen ej to oproti 3litru takova splasena koza. Myslim, ze ty krivky potvrzuji oji zkusenost, ze se velkoobjemovym 6valccem proste jezdilo lip.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 ... 15 16 17  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1891 sec,0.1553 z toho dotazů.