Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Calibra :: CALIBRA :: Calibra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Co se stane když rozvody budou KO? |
Přejít na stranu 1 2 3 4 5 [6] 7 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
vrgadaa |
| ||
Host | ono je to o penezich a to dost, mit je koupim urcite novy, dva roky jezdim, poslu do sveta, koupim novy... ... A protoze je nemam, tak to resim zalevno, kupuji auta levneji nez prepis a vrazim minimum penez. U tech starych strepu to tak resit jde, protoze motory jsou predimenzovany, protoze tenkrat jeste neumeli ty motory osidit, takze vydrzi toho opravdu hodne. S vyjimkou 24ventiloveho 3litra se to ani potkat nemuze. Zatim mi to prochazi, i kdyz samozrejme nemusi, ale 2krat 3krat do roka mne tyto sroty odvezou do Chorvatska i zpet a to mi pripada jako dostatecny dukaz spolehliovsti starejch kafemlejnku za par korun (ne ze bych se nebal-ale to by clovek nemohl nikam ani s novym autem). ... To s tou hlavou a srouby byl sice risk, ale vydaju uz bylo tenkrat tolik, ze jsem mechanika presvedcil, ze to urcite udrzi. Ale maximalne by se to muselo znovu rozebrat a koupit jeste jedno tesneni pod hlavu a znoivu slozit. Ale jinak se vymenila tesneni driku ventilu, ventily se zabrousily (jen na pastu), povymenovaly se gufera, povybirali pisty, zas tak uplne osizena oprava to nebyla-uz bych do toho nesel, ale kdyz on to byl 200konovej LPG dualram:-) ... Podvozek, rizeni a brzdy si hlidam a auta mi necukaji a jezdi dost dobre i na plyn za 12Kc litr paliva. Jedinou vyjimkou bylo draze koupene a draze servisovane zanovni opel V6. A poslednimu prispevku sramoti v motoru, ale s tim jsem to vicemene koupil, al e vzhledem k tomu, ze 240 tacho to da, tak to snad zadreny nebude a doufam, ze to je jen vodni pumpa, na coz momentalne penize nemam (pumpa, remen mozna kladky a prace). Uvidime ... Servisu jsem prolezl dost a ve dvou pobyvam dost casto-nemam zadny iluze o pristupu a jsem rad, zue mam nadstandardni vztahy | ||
| |||
Csala |
| ||
Host | Kamaratovi sa na Fiat Crome 1.9TDid roztrhol rozvodovy remen a vymenil len jedno alebo dve vahatka a OK. Samozrejme novy remen, mozno aj kladky. Stalo sa to pri starte motora, preto ta minimalna skoda. Mne ked sa na Fiat Ritme 1.5 benzin pred 10 rokmi zastavil rozvod, tak si to odniesli vsetky ventily. Diely stali cca 5 tisic korun. Tesnenia, ventily, gufera, podlozky,... Pracu nepocitam, ale bolo to hodne hodin po veceroch | ||
| |||
vrgadaa |
| ||
Host | stale plati: slusne reseny motor ma dobre dimenzovany rozvodovy retez- (muj posledni prirustek ma dokonce zdvojeny). Vetsinou se retez za dobu normalniho provozovani auta nemeni, anebo je motor vyresen tak, ze pri pretrzeni rozvodoveho gumicuku pisty na ventily nedosahnou. Vsechno ostatni je spatne, protoze i pri nezanedbane udrzbe se stat muze a aby uzivatel mel platit za vyrobni vadu kousku gumy desetitisice? Zazil jsem v autorizaku starsi manzele, kterym se potkal motor, protoze mechos tam pri vymene rozvodu zapopmnel dat nejakou podlozku a ted se dohadujte a sudte... ... Mimochodem i takova volnobezna kladka (taky pekny kurvitko nemeckych soudruhu, dokaze udelat taky peknou paseku, kdyz se zasekne, jako ze se casem zasekne skoro kazda). ... Takove motory si kupovat proste nebudu, pokud bude volba. A volba je, uz na to vyrobci prisli, ze na par usetrenych euro pri konstrukci nejsou zakaznici zvedavi a kajicne vraceji do motoru rozvodove retezy. | ||
| |||
vrgadaa |
| ||
Host | a jeste zlatej trabant:-) zadny zamrzavajici chlazeni, ucpany chladice ci ohnuty ventily, dokonce ani palivomer nezlobil:-) | ||
| |||
Csala |
| ||
Host | Alfa Romeo 33 1.8TD ma rozvody ozubenymi kolesami | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Me zas neprijde remen jako spatne reseni, pri spravne udrzbe to proste funguje, dobre se to serizuje a je to celkem levne. U OHC je hlavne problem se serizenim vuli, ktere se jeste s teplotou dost meni. Retez musi mit napinak, coz je solidni kur.vitko, zvlaste hydraulicke. Zkuste u takoveho vic jeteho Fordiho V6 otocit rucne klikou proti srsti - pri dalsim startu mate nadherne potkanej motor Dale se kazdy retez vytaha, nesedi na zubech a rachoti. Ozubena kola jsem nevidel jinde, nez u OHV, kde to samo muze dobre fungovat. Ale u motoru je proste problem s velkym rozsahem provoznich teplot a jak jsou hridele dal od sebe, roztec se docela vyznamne meni. [ Upraveno Friday 02 October 2009 - 20:37:35 ] Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
vrgadaa |
| ||
Host | neshodnem se a navic i kdyz ma clovek stesti a dela, presne to co ma, tak mi nejak unika, proc by mel po 60 000km vyplaznout xlitru na rozvody. Predpokladam zivotnost retezu cca 200 az 300tkm, tj 3 az 6 vymen remenu s kladkama oproti nulovym investicim retezu. Fakt je, ze jsem retez nemenil ani u dualramu, co mel pres 300tkma nic nerachotilo, hydraulicky napinak pomocneho retezu jsem mel v ruce a vypadal jak novy, halvni retez zadny napinak nemel-spis takovy prohnuty voditko. Proste kus zterely gumy nema co pohanet choulostive casti motoru a kdyz uz tak jen ty rozvody a nemotat do toho dalsi poruchovy clen jako je vodni pumpa. ... pravda ovsem je, ze nezkousim natocit motor obracene, takze nevim zda by to snesl. Naposledy jsem tento postup videl na nejakym parnicku na Vltave. Borec zastavil motor, hrubou silou necim zakvedlal a pustil zpetny chod (nastartoval motor opacne). Vzhledem k tomu, ze provozni otacky byly asi 100ot/min a vahadla ventilu venku-vypadalo to docela dobre. U auta davm prednost zarazeni zpatecky, preci jen jedna rychlost dopredu a pet dozadu s emoc nevyuzije | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | vrgadaa napsal ... neshodnem se a navic i kdyz ma clovek stesti a dela, presne to co ma, tak mi nejak unika, proc by mel po 60 000km vyplaznout xlitru na rozvody. Predpokladam zivotnost retezu cca 200 az 300tkm, tj 3 az 6 vymen remenu s kladkama oproti nulovym investicim retezu. Fakt je, ze jsem retez nemenil ani u dualramu, co mel pres 300tkma nic nerachotilo, hydraulicky napinak pomocneho retezu jsem mel v ruce a vypadal jak novy, halvni retez zadny napinak nemel-spis takovy prohnuty voditko. Proste kus zterely gumy nema co pohanet choulostive casti motoru a kdyz uz tak jen ty rozvody a nemotat do toho dalsi poruchovy clen jako je vodni pumpa. ... pravda ovsem je, ze nezkousim natocit motor obracene, takze nevim zda by to snesl. Naposledy jsem tento postup videl na nejakym parnicku na Vltave. Borec zastavil motor, hrubou silou necim zakvedlal a pustil zpetny chod (nastartoval motor opacne). Vzhledem k tomu, ze provozni otacky byly asi 100ot/min a vahadla ventilu venku-vypadalo to docela dobre. U auta davm prednost zarazeni zpatecky, preci jen jedna rychlost dopredu a pet dozadu s emoc nevyuzije To me vzdycky zajimalo jestli jde motor nastartovat obracene Teoreticky by to slo ne? (kdyz se nebudou resit veci jako cerpadlo oleje a vodni pumpa a auto bude mit el zapalovani a ne rozdelovac) | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Anonymní napsal ... vrgadaa napsal ... neshodnem se a navic i kdyz ma clovek stesti a dela, presne to co ma, tak mi nejak unika, proc by mel po 60 000km vyplaznout xlitru na rozvody. Predpokladam zivotnost retezu cca 200 az 300tkm, tj 3 az 6 vymen remenu s kladkama oproti nulovym investicim retezu. Fakt je, ze jsem retez nemenil ani u dualramu, co mel pres 300tkma nic nerachotilo, hydraulicky napinak pomocneho retezu jsem mel v ruce a vypadal jak novy, halvni retez zadny napinak nemel-spis takovy prohnuty voditko. Proste kus zterely gumy nema co pohanet choulostive casti motoru a kdyz uz tak jen ty rozvody a nemotat do toho dalsi poruchovy clen jako je vodni pumpa. ... pravda ovsem je, ze nezkousim natocit motor obracene, takze nevim zda by to snesl. Naposledy jsem tento postup videl na nejakym parnicku na Vltave. Borec zastavil motor, hrubou silou necim zakvedlal a pustil zpetny chod (nastartoval motor opacne). Vzhledem k tomu, ze provozni otacky byly asi 100ot/min a vahadla ventilu venku-vypadalo to docela dobre. U auta davm prednost zarazeni zpatecky, preci jen jedna rychlost dopredu a pet dozadu s emoc nevyuzije To me vzdycky zajimalo jestli jde motor nastartovat obracene Teoreticky by to slo ne? (kdyz se nebudou resit veci jako cerpadlo oleje a vodni pumpa a auto bude mit el zapalovani a ne rozdelovac) No nastartovat by to asi moc nešlo.možná by to párkrát blaflo ale to je vše.Ten motor má nastavený časování ventilů,tedy když se bude točit obráceně tak to bude všechno jinak. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
vrgadaa |
| ||
Host | taky si myslim, ze to nejde, jinakby tam ten borec na tom parniku nekvedlal nejakyma prenastavovacima pakama. Ale mozna by sel opacne nakopnout ten trabant ci pincek? Dvoutakt nema zadny ventily-tam by to snad jit mohlo, | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 4 5 [6] 7 | |