- odmontovat plastový kryt motoru (1 matice 10mm + plastové svorky pootočit o 90°) - odmontovat potrubí plnícího tlaku s nápisem TURBODIESEL (2 imbusy 5mm a 2 stahovací spony) - odpojit trubku od EGR ventilu (2 šrouby M8) - odmonotvat sání (12 matic 12mm a odpojit 2 trubičky - EGR ventil a snímač plnícího tlaku) - odpojit ze vstřiků a z čerpadla 6 kovových trubiček - otočením odpojit konektor vedoucí k čerpadlu - odpojit uzavírací palivový ventil (matka 10mm) - ze strany čerpadla, kde byly kovové trubičky, odmontovat spodní držák čerpadla, na čerpadle je na dvou imbusech, na straně motoru je na 12mm šroubu - odpojit přívodní a odvodní hadičky nafty (17mm převlečné matice) - ze strany rozvodů odšroubovat 2 matky 12 mm držící čerpadlo na motoru (označit si původní polohu čerpadla, těmito matkami se při zpětné montáži bude seřizovat předvstřik) - odšroubovat viskospojku s větrákem (klíč cca 32mm, levotočivý závit), je třeba si podržet řemenici šroubovákem za 10mm šroubky, kterými je upevněna - vyndat krycí plast kolem větráku - odšroubovat hliníkové víčko, umístěné přesně v ose čerpadla, ale na přední straně motoru - směrem k chladiči. Je v něm otvor pro imbus 17mm, s tím může být problém, nejde sehnat. Vyřešil jsem to tak, že jsem použil převlečnou matici z čerpadla, která držela vratné potrubí do nádrže (asi 2cm vysoká převlečná matice 17mm, tu jsem strčil do otvoru pro imbus, přičemž o něco přečnívala ven a víčko jsem povolil za tu matici obyč golou 17mm, je to hodně utažené - v otvoru po víčku je 18mm matice, držící čerpadlo na rozvodovém kole, tuto matici sundat - poté si opatřit kovovou plnou tyčku o průměru cca 3 cm a dlouhou cca 5cm - nutno změřit. Je prostě potřeba vylisovat čerpadlo z rozvodového kola tím způsobem, že se strčí kovová tyčka mezi středovou hřídelku čerpadla a to hliníkové víčko a utahováním víčka čerpadlo uvolní (má kuželovou dosedací plochu, podobnou jako kulové čepy na nápravě) a odskočí. Je dobré mít malé zrcátko a podívat se jak je to uspořádané. - pak by mělo jít čerpadlo vyjmout rukou ven..
Snad je to celkem srozumitelné a na něco jsem nezapomněl. Po zpětné montáži do původní označené polohy motor musí naskočit a potom je vhodné nechat zkontrolovat, případně seřídit předvstřik.